menu
Vyhledat

Geografická exkurze do Anglie

Geografická exkurze do Londýna a Amsterdamu

Ve dnech 22. -29. 9. 2012 OA, SOŠ a SOU, obor obchodní akademie navštívila v rámci geografické exkurze spojené s výukou anglického jazyka v rodinách Londýn a Amsterdam.

Hned první den po noci strávené v autobuse jsme navštívili Amsterdam a její nekonečnou spleť kanálů a uliček. Brzy ráno jsme zavítali do muzea židovské dívky Anny Frankové. Projeli jsme se  po jednom z kanálů, navštívili muzeum diamantů a místní trh s vynikajícími sýry a úžasně zbarvenými květinami všech druhů. Večer jsme se ubytovali v Antverpách, odkud jsme druhý den putovali trajektem přes kanál La Manche do Velké Británie. Rozhodovali jsme se, zda pokračovat do Londýna, ale času nebylo mnoho, tak jsme zavítali na jih na pobřeží města Hastings. Následovala prohlídka Battle of Hastings, kde probíhala důležitá bitva krále Harolda a normandského vévody Viléma o anglický trůn. Přesně v 7 hodin večer jsme dorazili do Londýna na místo, kde si naše studenty rozdělily hostitelské rodiny a na 4 noci je ubytovali ve svých domovech.

Každá čtyři následující rána rodiny přivážely „své děti“ na stanoviště odjezdu. Odtud jsme již společně putovali na úterní a páteční prohlídku Londýna, kde jsme si prošli s naší paní průvodkyní jednotlivé památky – Tower, Tower Bridge,…..včetně Buckingham Palace, který byl přístupný díky pobytu královny ve Skotsku. Viděli jsme i výstavu diamantových šperků k výročí vládnutí královny Alžběty II.

Největší zážitek měli studenti z návštěvy muzea Madame Tussaud´s a z projížďky na London Eye, odkud byl nádherný výhled na jednotlivé památky a části města. Dokonce nám přálo i počasí. Občas byly přeháňky, ale vždy se vyčasilo a mohli jsme pokračovat v prohlídkách.

Jelikož proběhla letní olympiáda, studenti chtěli alespoň zhlédnout Olympijský park. Rozjeli jsme se nadzemní dopravou právě na toto místo, ale někteří studenti zapomněli vystoupit a cestovali dál na další zastávku, takže jsme na ně asi půl hodiny čekali a zároveň mrzli.

Ve středu  jsme strávili v Oxfordu s prohlídkou univerzity a jídelny, kde se natáčel Harry Potter. Kromě prohlídky Oxfordu jsme se jeli podívat do městečka Bladon,kde byl pohřben Winston Churchill se svou manželkou. Po celou dobu nás provázel silný déšť. Následující den ve čtvrtek jsme se rozjeli do oblasti Salisbury Plain do městečka Avebury na prohlídku megalitických kamenů. Snažili jsme se z nich načerpat energii na další měsíce, udělali pár fotografií a pokračovali dál do městečka Salisbury na prohlídku největší katedrály ve Velké Británii a dokumentu Magna Charta, který je uložen právě zde.

Samosebou ani jeden den nesměl chybět rozchod, aby si studenti mohli nakoupit, co potřebovali. Poslední den ráno se studenti rozloučili se svými rodinami, udělali jsme závěrečnou prohlídku Londýna a odpoledne jsme se odebrali Eurotunelem směrem Francie, Belgie, Německo zpátky domů.

Mgr. Šárka Vrchotová

Vrchlického 567, 379 01 Třeboň

sekretariát: 389 822 150
ředitel: 389 822 153

info@sostrebon.cz

den otevřených dveří každý den od 8 do 14 hodin

Chcete udělit souhlas s využíváním sledovacích cookies?